Insikt

februari 2, 2012

Inser vid omläsning av mina dikter
Att jag ofta, nästan varje gång,
börjar väldigt bra
men spårar lätt ur i associationstankar

detta är har jag dock varit medveten om ett tag,
och försöker skapa lite mer enhetliga texter

det andra problemet är dock svårare, och ett problem
som är oerhört svårt att lösa eftersom jag skriver
snabbpoesi i bloggform, vilket innebär att texterna är förstaskrivningar
utan bearbetning
(ibland något, men oftast mest formuleringar, sällan strukturförändring)

Problemet är att mina dikter, texter eller vad du vill kalla dem,
ofta, inte alltid, är för korta. De saknar en extra fras eller del
som hade gjort den komplett. När jag läser om dikter som ”det bästa”
så borde den fortsätta efter den upprepande delen för att sen återkomma
till en likadan del

det hade varit som en snygg refräng

klart man kan skriva om och fixa. Något jag faktiskt tänkt göra någon gång
välja ut de dikter jag gillar mest och jobba med dem så att de blir bättre
frågan är bara hur jag skall publicera dem?

Några förslag?

Lämna en kommentar